Ger Melissen benoemd tot erelid

Ger Melissen (68) is bij zijn afscheid als bestuursvoorzitter van v.v. Doetinchem door de algemene ledenvergadering benoemd tot erelid. Hij kreeg die eretitel voor zijn verdiensten in de totaal twaalf jaar dat hij voorzitter van onze club is geweest.

Als opvolger van Piet Klein was Ger al voorzitter van onze club van oktober 2000 tot oktober 2008. Toen hij in 2008 werd opgevolgd door Lowie Rijkse werd Ger tot lid van verdienste benoemd. Na een bestuurscrisis in 2016 en een jaartje interim-voorzitterschap van Herman Beerling, nam Ger de voorzittershamer in december 2017 over. En hij hield dat vol tot de algemene ledenvergadering van woensdag 10 november.
Secretaris Jan Klomp memoreerde hoe Ger het voorzitterschap op zich nam in een periode dat v.v. Doetinchem in zwaar weer verkeerde. Onder leiding van Ger maakte het bestuur de komst van steeds meer niet-voetbalactiviteiten op het sportpark en in de kantine mogelijk. Daardoor kreeg de club een bredere financiรซle basis. Ook de samenwerking met de jeugdafdeling van De Graafschap kwam onder zijn bewind tot stand, alsmede de aanleg van twee gedeelde kunstgrasvelden. โ€œHet was niet altijd gemakkelijkโ€, sprak de secretaris, โ€œmaar je hebt de club toch weer een gezonde basis weten te geven.โ€
De benoeming tot erelid ging gepaard met de aanbieding van een bos bloemen en de gebruikelijke vrijstelling van contributiebetaling die aan het erelidmaatschap vast zit.

Vrijwilliger van het jaar

Bloemen waren er ook voor de 70-jarige Bennie Tykken, die door het bestuur tot โ€˜Vrijwilliger van het Jaarโ€™ was gekozen. Na achtereenvolgens Herman Beerling en Frank Konings is hij de derde persoon die de vrijwilligers-award in ontvangst mocht nemen. Scheidend voorzitter Ger Melissen noemde Bennie โ€œeen rasechte vrijwilliger die regelmatig op de knieรซn gaat om de rotzooi van een ander op te ruimen.โ€
โ€œMaar ik doe dat niet alleenโ€, antwoordde Bennie bescheiden. โ€œIk heb gelukkig ook nog assistentie.โ€ Over de award was hij kort en duidelijk: โ€œMag ik die ook in de container gooien, net als de rotzooi?โ€ En daarmee kreeg hij natuurlijk de lachers op zijn hand. Ook met de bloemen was hij blij. โ€œDie zal ik wel doorgeven aan Henneโ€, zo noemde hij zijn Deense vrouw.

Jubilarissen

Er waren tijdens de algemene ledenvergadering nog meer huldigingen. In totaal stonden er negen mensen op de rol om voor langdurig lidmaatschap van de club gehuldigd te worden: vier voor een trouw lidmaatschap van 25 jaar en vijf voor een lidmaatschap van 40 jaar. Door allerlei omstandigheden konden er maar twee jubilarissen aanwezig zijn: Joop van Dooren (40 jaar lid) en Richard van Haren (25 jaar lid).

Richard (44 jaar oud) is al 25 jaar speler van het G-team. Hij werd door Ger Melissen โ€œeen clubicoon van v.v. Doetinchemโ€ genoemd. Op elke ledenvergadering is hij aanwezig. โ€œDe club is leuk en ik vind voetbal leukโ€, zo was zijn verklaring voor 25 jaar lidmaatschap. Als waardering kreeg hij het bijbehorende speldje en een bos bloemen. Eรฉn hoogtepunt wilde Richard nog wel even noemen: โ€œDat ik van Kees Verbeucken assistent-coach bij het eerste elftal mocht zijn.โ€

De tweede gehuldigde jubilaris, Joop van Dooren, mag zeker ook een clubicoon van v.v. Doetinchem worden genoemd. De oud-speler van het eerste elftal, die ook bij diverse veld- en zaalvoetbalclubs in de regio actief was, voetbalt op zijn 70ste nog steeds: in Doetinchem-6. โ€œEn het is ook zelden dat ik je zonder sigaartje zie. Zo niet, dan ruik je er wel naarโ€, zo sprak Ger Melissen.
Ger benoemde het kunstje dat Joop graag iedere wedstrijd nog wil laten zien: het โ€˜poortenโ€™ (door de benen spelen) van een tegenstander. โ€œEn dan is je dag weer goed.โ€
โ€œEn je drinkt ook graag een biertje na afloopโ€, memoreerde Ger. Waarna de halve zaal in koor riep: โ€œEentje?โ€ Joop, die als vrijwilliger ook wekelijks druk is met het trekken van lijnen op de velden, kon er wel om lachen. De bos bloemen en het bij zijn 40-jarig jubileum behorende speldje nam hij dankbaar in ontvangst.

Nieuwe bestuursleden

Tijdens de vergadering werden ook nieuwe bestuursleden gekozen. Ger Melissen, Willem Stollรฉ en Cristian Arรฉvalo de Weever waren niet herkiesbaar. Tot nieuwe voorzitter werd unaniem Iwan Schoppema benoemd. En ook Jacqueline Scheidt trad met volle instemming van de aanwezigen toe tot het bestuur.
Herkozen werden Jan Engelen (zittend penningmeester) en Jan Klomp (zittend secretaris). Daarmee bestaat het bestuur nu uit vier personen. Er worden pogingen ondernomen om dit aantal de komende tijd nog met meer mensen uit te breiden.

Helemaal onderaan de foto’s zijn nog de Word-documenten te bekijken van het verslag van de vorige algemene ledenvergadering en de verslagen over de seizoenen 2019/2020 en 2020/2021.

Ger Melissen inspecteert de bloemen die hij kreeg aangeboden bij zijn benoeming tot erelid van v.v. Doetinchem.
Bennie Tykken is blij met de benoeming โ€˜Vrijwilliger van het Jaarโ€™, maar mag de award die daarbij hoort niet in de container gooien.
Joop van Dooren, 40 jaar lid van de club, lacht breeduit als zijn specialiteit, het โ€˜poortenโ€™ van een tegenstander, wordt genoemd.
Richard van Haren, die al een kwart eeuw lid is van de club en het G-team, is in zijn nopjes met de bos bloemen die hij door de voorzitter kreeg aangeboden.
Iwan Schoppema heeft de voorzittershamer in ontvangst mogen nemen van de als voorzitter afgetreden Ger Melissen.
Het huidige bestuur van onze club: (v.l.n.r.) Jacqueline Scheidt (nieuw), Jan Klomp (herkozen als secretaris), Iwan Schoppema (de nieuwe voorzitter) en Jan Engelen (herkozen als penningmeester).

Klik op de links hieronder om de volgende bestanden te downloaden en te lezen: