Gratis toegang blessurespreekuur vv Doetinchem door MTC de Fysioclub

mtc fysioclub

Beste leden,

Namens vv Doetinchem en MTC de Fysioclub informeren we graag alle leden over de nieuwe samenwerking en over de voordelen van het blessurespreekuur voor jou, als lid van vv Doetinchem.

MTC de Fysioclub zal voetbalvereniging Doetinchem gaan ondersteunen in de fysieke en sportmedische begeleiding van spelers. Zo is er wekelijks op de dinsdagavond van 19.15-20.15 een blessurespreekuur. Dit spreekuur is kosteloos en toegankelijk voor alle leden en op locatie van onze club. Het blessurespreekuur zal plaatsvinden vanaf as dinsdagavond 29 oktober in de verzorgingsruimte. Sven Bolderman (fysiotherapeut bij MTC en Vitesse O19) zal namens het MTC de Fysioclub aanwezig zijn.

De voordelen van het blessurespreekuur

– Gratis onderzoek/ beoordeling van jouw (dreigende) blessure op je eigen sportvereniging.
– Ondersteuning richting de trainers op het fysieke vlak van spelers.

Hoe werkt het?

Bij blessures kan een vroegtijdige diagnose en behandeling jou veel tijd besparen. Alle spelers, zowel jeugd als senioren, kunnen voor vragen omtrent een (dreigende) blessure terecht op het blessurespreekuur. Het blessurespreekuur is een dienst die wordt aangeboden vanuit de club, de selectiespelers worden dan ook “verplicht” geacht zich te melden voor het blessurespreekuur in geval van blessures.

Aan de fysiotherapeut kunnen vragen gesteld worden zoals:

– Hoe kan mijn blessure het best worden behandeld?
– Kan ik met deze blessure sporten?
– Kan mijn blessure erger worden als ik nu ga sporten?

Na afloop van het blessurespreekuur zal de fysiotherapeut de trainer en ouders van de speler informeren. De trainer wordt ingelicht over de aard van de blessure en de verwachtte hersteltijd. Tevens wordt er gecommuniceerd over de beschikbaarheid wat betreft training/wedstrijddeelname.

Eenvoudig aanmelden

Spelers kunnen zich via een online aanmeldsysteem:ย  https://fysioclub.nl/mtc/sportclubs/vv-doetinchem/ย  ย inschrijven. Ook is er de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen (033-4531677) met MTC de Fysioclub om een afspraak in te plannen voor het blessurespreekuur (vermeld hierbij duidelijk dat het gaat om het blessurespreekuur voor vv Doetinchem). In dit onderzoek wordt in een tijdsbestek van 15 minuten bepaald hoe de opgelopen blessure het best behandeld kan worden.

Ook buiten het wekelijkse blessurespreekuur op de vereniging zijn spelers / sporters van harte welkom bij MTC de Fysioclub. Bijvoorbeeld wanneer er tijdens de training blessures optreden en er onduidelijkheid is over het al dan niet spelen van een speler op de wedstrijddag.

Met sportieve groet,
Namens vv Doetinchem en MTC de Fysioclub