Vier versterkingen vv Doetinchem 1

Logo

In een vreemde tijd, waarin er niet gevoetbald wordt en het nog onzeker is wanneer we de velden weer op mogen vanwege het Corona virus, zijn we als technische staf van het eerste elftal achter de schermen al druk bezig met het nieuwe seizoen.
Het oefenprogramma is zo goed als rond, het voorbereidingsschema ook en de selectie begint vorm te krijgen. Er zijn gesprekken geweest met spelers. Hieruit zijn (tot nu toe) vier versterkingen gekomen.
Twee van de vier spelers keren terug op sportpark De Bezelhorst, waar ze eerder al in de jeugd hebben gespeeld.
Dylan Hendriksen en Jody Keuben (beiden nu bij DZC’68 1) kennen de club dus al.
De andere twee spelers zijn helemaal nieuw bij de club.
Furkan Yeter komt over van vv Terborg en Lex Overbeek komt over van stadgenoot Viod.

Dylan Hendriksen:

De 19-jarige aanvaller komt over van eersteklasser DZC’68.
Dylan begon als kleine pupil bij vv Doetinchem. Tot zijn 9de speelde hij in het mooie blauw-wit, alvorens Vitesse Arnhem hem kwam scouten. Dylan maakte de overstap naar de BVO en hier heeft hij vervolgens 4 jaar gespeeld.
Hierna vertrok hij naar de jeugd van DZC’68 en heeft hij alle selectieteams doorlopen. Als A-junior maakte hij zijn debuut in het eerste elftal in de eerste klasse.
Het afgelopen (huidige) seizoen was de linksbenige aanvaller al goed voor 4 doelpunten, maar toch ging het plezier wat achteruit.
Dit heeft hem doen besluiten om terug te keren naar de club, die hij 10 jaar geleden verliet.

Dylan hoopt het volgende seizoen allereerst weer het plezier terug te vinden. Ook wilt hij vooruitgang boeken in zijn ontwikkeling en wilt hij met de selectie van vv Doetinchem 1 gaan voor het kampioenschap!

Jody Keuben:

Jody komt ook over van DZC’68. Jody keert hiermee terug op de voetbalvelden waar hij als pupil ook is begonnen.
Tot aan de C1 speelde Jody al bij vv Doetinchem. Daarna is hij via jeugdteams van Viod en het eerste elftal van Zelos, neergestreken bij DZC’68 waar hij 7 jaar in het eerste elftal heeft gespeeld.
Jody speelde in zijn jongere jaren als aanvaller, maar bij DZC’68 was hij vooral als aanvallende rechtsback te bewonderen.
Zijn doelstelling voor het nieuwe seizoen is duidelijk: Hij gaat vol voor het kampioenschap!

Furkan Yeter:

Furkan Yeter komt over van vv Terborg.

De 21-jarige Yeter is een technisch begaafde speler die op meerdere posities inzetbaar is.
Furkan is begonnen met voetballen bij VVG’25 in Gaanderen. Vanaf de C-jeugd is hij bij DZC’68 gaan spelen en hier heeft hij de verdere jeugd doorlopen. Ook heeft hij รฉรฉn seizoen in het eerste elftal gespeeld bij de zaterdageersteklasser. Het afgelopen seizoen besloot hij over te stappen naar vierdeklasser Terborg in zijn woonplaats. Omdat deze stap toch niet is geworden wat hij hoopte, heeft Furkan besloten om vv Doetinchem 1 te komen versterken.
Als doelstelling heeft hij allereerst om zelf weer helemaal fit te worden en met het team wil hij gaan voor het kampioenschap het aankomende seizoen.

Lex Overbeek:

Lex Overbeek, al jarenlang sterkhouder van stadgenoot VIOD, heeft besloten de overstap te maken naar sportpark De Bezelhorst.

De 30-jarige technische middenvelder begon met voetballen bij VIOD. In de jeugd maakte hij een uitstapje naar de jeugdopleiding van De Graafschap, maar later keerde hij weer terug naar het toen net aangelegde sportpark Dichteren. Hier speelde hij vervolgens 13 jaar (!) in het eerste elftal.
Dat Lex nu de overstap maakt naar Doetinchem zal dan ook bij vele een verbaasde blik veroorzaken, maar Lex heeft zijn keuze puur op gevoel gemaakt. Hij zocht naar een nieuwe uitdaging en wil het plezier weer terugvinden.
Hij komt in een team terecht waarvan hij de meeste jongens al goed kent. Natuurlijk als tegenstander van de vele derby’s die er gespeeld zijn, maar ook van de derde helft die nog weleens in de binnenstad van Doetinchem een vervolg kende..
Tevens speelt Overbeek al met een aantal spelers samen in een zaalvoetbalteam.

We kennen Lex natuurlijk als tegenstander in het veld.
Daarnaast kennen we hem ook als een persoon waarvan we denken dat hij perfect in de groep gaat passen.
We zijn verheugd dat hij vanaf het nieuwe seizoen in het blauw-wit van Doetinchem komt spelen!

Welkom bij vv Doetinchem heren en veel succes komend seizoen!