Wim Hissink 70 jaar lid van v.v. Doetinchem

Tijdens de algemene ledenvergadering is Wim Hissink gehuldigd omdat hij al 70 jaar lid is van v.v. Doetinchem. Voor zover bekend is Wim in de 112 jaar oude historie van onze club de enige die de vereniging zo lang trouw is gebleven.

Hij is inmiddels 84 jaar oud, maar doet nog steeds actief mee met het walking football. Ook wasย  hij tientallen jaren trouw lid van de veteranen. Ooit heeft Wim ook in het eerste elftal gespeeld, maar die carriรจre moest hij abrupt afbreken door toedoen van Guus Hiddink. In een botsing met deze oud-profvoetballer en oud-bondscoach liep hij een zodanig zware knieblessure op dat hij nooit meer op hoog niveau kon acteren. Wel was hij nog jarenlang verdienstelijk leider van het eerste.

Ook als er iets te timmeren of te repareren viel, werd er door de club nooit tevergeefs een beroep gedaan op Wim. Altijd stond hij klaar. En hij mocht ook graag ieder lid trots de resultaten van zijn werk laten zien. Voorzitter Ger Melissen noemde de jubilaris een gouden kracht. “Niet voor niets is er door de club een seniorentoernooi naar jou vernoemd.”

Inmiddels had Wim al acht jubileumspeldjes verzameld, keurig opgeborgen in een doosje. Daar is nu een negende speldje bij gekomen, met het opschrift ’70 jaar lid’, plus een bos bloemen. In zijn slotwoord zei de 84-jarige jubilaris: “Ik probeer nog een poosje door te gaan.”

Niels Hondelink en Pieter Melissen

Tijdens dezelfde ledenvergadering werden ook Niels Hondelink en Pieter Melissen gehuldigd. Beiden zijn de vereniging al 25 jaar trouw.

Niels Hondelink (32 jaar oud) speelt nog steeds in het eerste elftal, alhoewel hij het liever wat kalmer aan wil doen in een lager team. “Maar hij doet daarnaast ook nog dingen voor de club die veel anderen niet zien”, zo memoreerde de voorzitter. Pieter Melissen (33 jaar), speelde eveneens in het eerste elftal, maar moest voetballen op hoog clubniveau opgeven na tweemaal een dubbele beenbreuk. “Maar als teammanager van het eerste is hij in uitwedstrijden bij andere verenigingen een waardig ambassadeur van onze club”, zo sprak zijn vader.

Wim Hissink werd door voorzitter Ger Melissen de hand gedrukt en toegesproken omdat hij v.v. Doetinchem al 70 jaar trouw is.