Akelig stil op de Bezelhorst-velden

Het blijft, uitgezonderd de trainingen van de jeugdteams, zeker nog tot en met 9 februari akelig stil op onze voetbalvelden. Pas die dinsdagavond horen we op de persconferentie van premier Rutte of er versoepelingen voor de sporters/voetballers mogelijk zijn. Tot die tijd blijven we nog hardnekkig in de greep van de coronacrisis.

Alle beperkende maatregelen voor het amateurvoetbal blijven voorlopig onverminderd van kracht. Sterker nog, sinds dinsdag 15 december mogen seniorenvoetballers vanaf 18 jaar alleen nog in groepjes van hooguit 2 personen trainen. En dat ook nog met minimaal anderhalve meter afstand van persoon tot persoon. Geen doen, zegt ook de KNVB.

Ook de KNVB heeft nu geconcludeerd dat een herstart van de competitie er voorlopig niet in zit. Zoals de verwachtingen nu zijn, zal waarschijnlijk het spelen van een halve competitie het meest haalbare zijn.

Alleen de jeugd (tot en met 18 jaar) mag tot 9 februari nog in teamverband trainen. En daar mogen nog steeds geen ouders of andere toeschouwers bij aanwezig zijn. Kinderen moeten aan de poort worden afgezet en opgehaald. En omkleden en douchen moet nog steeds thuis gebeuren. Want naast de kantine, die al sinds 29 september dicht zit, moeten ook onze kleedkamers op slot blijven. De coronamaatregelen treffen onze club, evenals alle andere sportverenigingen, nog steeds keihard.

Kosten

Door het wegvallen van kantine-inkomsten en de recettes van thuiswedstrijden van ons eerste elftal verkeert onze vereniging โ€“ evenals bijna alle andere voetbalclubs โ€“ in financieel zwaar weer. Maar het ziet er naar uit dat de gemeente ons tegemoet komt door de inning van de veldenhuur op een laag pitje te zetten. Ook de KNVB heeft besloten niet alle kosten aan de clubs door te berekenen.

Het bestuur hoopt dat alle leden, ondanks dat er niet in competitieverband wordt gevoetbald, trouw hun contributie blijven betalen. Ook hopen we dat de sponsors ons trouw blijven. Die trouw kan de pijn van de huidige lockdown voor onze club belangrijk helpen verzachten.

Gezondheid

Het bestuur hoopt dat alle leden, de sponsors en ieder ander die de club een warm hart toedraagt het krakkemikkige voetbaljaar 2020 in goede gezondheid hebben afgesloten. En als we de coronamaatregelen goed in acht nemen, blijven we hopelijk ook in 2021 die goede gezondheid vasthouden.
Ondanks alle beperkingen wenst het bestuur iedereen veel sterkte om deze moeilijke dagen door te komen.

En als er op het voetbalfront weer nieuwe ontwikkelingen zijn, blijven we jullie via deze website op de hoogte houden.