vv Doetinchem ambassadeur van Stichting Kika

Vv Doetinchem ambassadeur van Stichting KiKa!

Voetbalvereniging Doetinchem en Stichting KiKa slaan de handen ineen. Hiermee mag vv Doetinchem zich ambassadeur noemen van deze stichting, die enorm goed werk verricht op het gebied van onderzoeken naar en genezing van kinderkanker.

Het doel van Kika:

Jaarlijks krijgen bijna 600 kinderen in Nederland kanker. Nu overleeft 81% van deze kinderen de eerste vijf jaar na de diagnose. Dat moet en dat kรกn beter. Ons doel is om dit percentage te verhogen naar 100%. KiKa werft fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Daarnaast richt KiKa zich op het geven van voorlichting over kinderkanker. KiKa krijgt steun van 350.000 gevers, waaronder particuliere donateurs, actievoerders, bedrijven en stichtingen. KiKa is aangemerkt als ANBI en beschikt over CBF-Erkenning.

De voetbalvereniging Doetinchem ย hoopt met deze samenwerking geld in te zamelen voor KiKa. Dit kan door te doneren in een collectebus. Deze komt in de kantine of bestuurskamer te staan.ย  ย  Ook kan er gedoneerd worden door een QR-code te scannen. Of via de eigen actiepagina www.actievoorkika.nl/vv-doetinchem-in-actie-voor-kika

Op de accommodatie De Bezelhorst worden enkele zichtbare attributen geplaatst en ook zullen er brochures te vinden zijn. Wanneer jeugdteams nieuwe shirts krijgen, is op dit shirt ook het logo van KiKa zichtbaar.

Wij weten zeker dat wijย  als vereniging Stichting KiKa enorm kunnen helpen en dat onze leden het ambassadeurschap gaan uitdragen zoals deze bedoeld is!

Kijk voor meer info over Stichting KiKa op de volgende site: www.Kika.nl