Adidas nieuwe kledingleverancier v.v. Doetinchem

Voetbalvereniging Doetinchem heeft een grote slag geslagen door met Adidas Team in zee te gaan als nieuwe kledingleverancier. Nadat het contract met Intersport Bols, na 3 jaar goede samenwerking is beëindigd, is nu gekozen voor Adidas Team als nieuwe leverancier.

Wie kent Adidas niet? Overal ter wereld is het merk te zien en grote clubs als Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Bayern München, Ajax en Juventus worden al gekleed door Adidas. En nu dus ook v.v. Doetinchem!

Namens de voetbalvereniging tekenden Pieter Melissen en Jan ter Haar de 4-jarige verbintenis en namens AdidasTeam deed Diego van Rij hetzelfde. Dit alles onder toeziend oog van bestuurslid Jan Flokstra van v.v. Doetinchem en Joost Jetten van AdidasTeam.

Blij

Pieter Melissen is erg blij met deze deal: ”We slaan een enorme slag met deze deal. Adidas is gigantisch en staat voor kwaliteit. We zijn één van de eerste amateurclubs in Nederland die een directe deal met het merk sluiten. Grote voordelen zijn dat de levertijden minimaal zijn en dat we direct in verbinding staan met Adidas, zonder tussenhandelaar. En dan heb ik het nog niet eens over de naamsbekendheid die Adidas met zich meebrengt.”

Adidas doet meer dan alleen het leveren van de kleding aan v.v. Doetinchem. Diego van Rij legt uit: ”Bij evenementen op de club zijn we graag aanwezig om mee te helpen. Zo ook op 26 augustus bij de Kick Off dag voor de jeugd (info volgt nog). Daarnaast kunnen zowel leden individueel als de gehele club straks profiteren van voordelen in de AdiClub-app, die makkelijk te downloaden is. Verder zien we enorm veel kansen bij v.v. Doetinchem en kijken we uit naar de komende seizoenen waarin we de vereniging gaan meehelpen om te groeien!”

Traditioneel shirt

Er komt een traditioneel v.v. Doetinchem shirt. Pieter Melissen: ”Een aantal teams gaat hier het nieuwe seizoen al in spelen. De JO8, JO10, JO11 en JO19. Voor deze teams zijn namelijk al sponsoren bereid gevonden. Voor de JO14 zijn we nog druk op zoek, de verwachting is wel dat ook dit nog gaat lukken. Wanneer de huidige tenues bij de seniorenteams aan vervanging toe zijn, worden deze ook vervangen door het nieuwe tenue. Als hier sponsoren voor beschikbaar komen, dan kan dit al op korte termijn.”

Op de shirts bij de jeugd komt naast de sponsorlogo’s ook het logo van Stichting KiKa, waar de vereniging sinds kort trotse ambassadeur van is.
Daarnaast zullen ook de jeugdtrainers en leiders uniforme kleding gaan dragen. Voor de vrouwelijke trainsters/leidsters is er zelfs een dameslijn beschikbaar. Voor deze kleding is ook een enthousiaste sponsor opgestaan.
Pieter: “We zijn enorm blij met de steun van deze trouwe en nieuwe sponsoren. Ze staan achter de visie van de vereniging en willen graag meehelpen. De namen van de nieuwe sponsoren worden later nog bekendgemaakt.”

Belangrijk

Adidas Team plaatst ook nog een reclamebord langs het hoofdveld op sportpark De Bezelhorst en wordt adverteerder in het programmaboekje van het eerste elftal. Joost Jetten (AdidasTeam): ”Dit soort kleinere vormen van reclame zijn voor een amateurvereniging ook erg belangrijk. Ook hier dragen wij graag aan bij.”

We weten zeker dat het een geslaagde samenwerking gaat worden de komende 4 jaar.
Voor v.v. Doetinchem is dit wederom een mooie stap in de richting waar de vereniging naartoe wil.

Bijschriften bij onderstaande foto’s:

Linker foto: AdidasTEAM-vertegenwoordiger Diego van Rij  (tweede van links) geeft uitleg aan Pieter Melissen over de inhoud van het contract, met Jan ter Haar en Jan Flokstra (rechts) als aandachtige toehoorders.

Rechter foto: Pieter Melissen ondertekent het contract met Adidas, terwijl Diego van Rij toekijkt.